Sockerfritt var det här!

Tänkte skriva lite om min sockerfria period jag har på börjat nu.

Jag kan börja med att berätta att perioden startade idag(3/5) och kommer avslutas den sista mars, sen kommer jag fortsätta ha sådana perioder ibland. Jag kommer dock inte vara jättepetig om det skulle vara någon produkt som innehåller några gram socker eftersom det annars blir det väldigt mycket som jag får välja bort.

Anledningen till att jag ska skippa socker är att jag känner att jag har ett "sockerberoende" som jag inte är so förtjust i. Socker är något som jag(och många andra) har lätt för att tillsätta i det mesta, det blir lite socker i tet lite i filen osv och i slutändan blir det en hel del socker.

Dessa 26 dagar kommer inte bli lätta men för att göra dem lättare har jag en kalender uppspikad i mitt rum där jag kryssar för varje sockerfri dag på så sätt blir jag mer peppad och mottiverad. Jag har också lovat mig själv en belöning när jag klarat denna period och det är en prenumeration på någon av tidningarna iForm och Topp Hälsa. 


Min kalender

                                     
Kram Moa!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0