Nu kör vi (jag?)

Hej,,
Imorgon tänker iallafall jag börja blogga igen så håll koll!
//Moa

Moa <3 Gym

Hej hopp! Jag är precis hem kommen från gymmet, det var flera veckor sedan jag var där så gissa om jag har saknat det. Och idag körde jag ett mördar pass för mina armar,såå skönt. Hade verkligen glömtbort hur skönt det är att styrketräna, jag är högt uppe bland molnen nu.

Haha förlåt ska försöka ta mig ner på jorden, jag började iallafall med att värma upp 20 min på crosstrainern sedan gick jag 1,5km på löpbandet med ordentlig lutning(för att tighta till rumpan lite). Sedan började slakten av mina armar med mängder av olika maskiner och övningar. Har tyvärr inte övningarna i huvudet nu.

Väldigt nöjd tjej!

Underbar middag

Denna fantastiska paj var det som var i ugnen. Det är en proteinpaj på ost och skinka. Nyttigt är gott och det bevisade verkligen den här pajen. Ni måste verkligen testa den! Receptet lägger jag ut senare ikväll.
Ha det bra sålänge!

Spännande!

Vad kan detta vara tror ni?

Lunch+Dagens PowerWalk-låt.

Hoppade över lunchen i skolan och tog lunchen hemma istället. Känns perfekt! Jag gjorde fläskfilé med soltorkade tomater, oliver, keso och lite chilisås. Riktigt gott och starkt! Nu ska jag gå ut och röra mig. Kram Madeleine.

2012-03-13

God Morgon! Idag är en bra dag jag har sovmorgon, våren är här för att stanna och jag började dagen med en toppen frukost. Nämligen honungsmelon,keso och varma hallon blandat med lättkesella+Funlight,toppat med lite kokosflingor. Jag har snöat in helt på hallon och kesella, det är ju så gott!

Good Morning

God Morgon, hoppas ni sovit gott! Sitter och äter frukost och tittar på Maria Montazami som är med i The Voice. Haha älskar henne..! Jag har gjort havregryns gröt med linfrön+kanel. Och ett stort glas vatten. Viktigt att dricka! (tog den minsta skålen jag hade. Så det ser mer ut. Då blir man mättare.. haha) Nu ska jag göra mig klar för skola. Ska cyckla till bussen om en halvtimme. Lite extra vardags-motion! Ha en bra dag, Kram Madeleine.

Måndag 12 Mars

Precis nyduschad efter fotbollsträning. Vi spelade mycket match så det blev mycket spring, Skönt! Passade på att köpa fiberhusk när man var ute och åkte. Ska nämligen göra proteinpasta imorgon. Ni borde prova! Vi har ju receptet på bloggen. Det är enkelt, gott och det går jättesnabbt! Nu ska jag ta och stretcha, jag glömde göra det efter matchen igår så klantig som jag är.. Ha en bra kväll, och sov gott! Kram Madeleine.
image description

Inspiration-Victoria's secret

Promenix

Istället för ett gympass hemma blev det en promenad i vårvärmen, kanske blir det ett pass senare ikväll. Ja men iallafall gick jag 7,6km de sista kilometrarna blev det lite långtråkigt så jag bestämde olika stolpar/buskar som jag kutade till, gjorde det lite roligare iaf. Fast det roligaste var när jag såg att jag hade förbränt 462kcal,hihi.

Juste, när jag gick kom jag på att det vore kul om jag gick/sprang den här undan några gånger i veckan och hela tiden försökte få bättre och bättre tid. Och efter varje runda skriver jag upp resultaten här, kul va?

Dagens resultat 2012-03-12:

Tid: 1.10 h
Avg.min/km: 9.19min
kcal: 462

Och rundan är som sagt 7,6 km.

Trött tjej

Tidig Middag

Kom hem från skolan för någon halvtimme sen. Nu har lagat mat för att tagga inför fotbollsträning. Det blev kyckling med spenat och soltorkade tomater, riktigt gott faktiskt! Jag hatar att det är så tidig lunch i skolan. Då är man ju alltid svinhungrig när man kommer hem...! Och om man då äter tidig middag blir man svinhungrig på kvällen istället haha....
Nu ska jag ut i solen. Älskar vädret! Ha en fortsatt bra dag, Kram Madeleine.image description

Smoothie

Smoothie gjord på honungsmelon,kesella och kardemumma.

2012-03-12

God Morgon!
Jag har precis börjat dagen med varmt citronvatten (det är sätter igång magen och renar kroppen från gifter). Dagen verkar bli ganska händelselös men jag ska köra lite hemmagym med några övningar somjag hittat. Lägger upp dem här ikväll!

Cykeltur nr 2

Ja det blev faktiskt en till cykeltur. Jag kunde inte sitta inne när det var så fint väder.
Den här rundan var mer en tränings runda där jag trampade på ordentligt och det brände ganska fint i låren efter att ha cyklat i 5cm lera och motvind.Enligt runkeeper cyklade jag 5,20 km, ingen lång runda här heller men ordentligt motstånd var det. Kanske så att man ska cykla till bussen imorgon? Nja vi får se om jag orkar gå upp i tid så jag hinner cykla.

Hmm kanske jag ska boka in ett spinning pass i veckan vore kul att testa. Jag läste att det var väldigt bra om man ville få en bra grundkondition fort.

RunKeeper+Inspiration pics

Gick ut en runda i det härliga vädret. Lånade pappas iPhone för att använda RunKeeper. (Lite jobbigt att gå runt med min iPad) Men iallafall är det första gången jag använder mig av RunKeeper. När jag kom hem och hade gått min ''lilla runda'' kunde jag bara inte sluta gå när jag såg alla kalorier som brändes. Jag började gå på tomten runt huset, upp och ner för backan fram och tillbaka.. Man kan ju undra vad grannarna tänkte, Haha. Min s.k lilla runda slutade iallafall på 4.09 kilometer! Skönt :)
Kram Madeleine

Fotbollsmatch

Min fotbollstränare ringde igår, det behövdes "förstärkning till pojklaget wattholma if. Dom ville att jag skulle vara med, och då tackar man ju inte nej. Ställde klockan på 6.30, åt en stadig frukost som bestod av gröt och åkte till stenhagen för att spela! Årets första "riktiga" match. Lite ovant men annars så! Det var dagens träningspass för mig!

Ps. Förlåt för dålig uppdatering. Jag är ju hemma nu som ni kanske förstår. Jag kom hem igår kväll, men internet krånglade! Har längtat efter min egna säng <3 Kram Madeleine

Wow årets första cykeltur

God morgon God eftermiddag!
Jag hann inte med någon bloggning imorse men jag ska försöka uppdatera ordentligt resten av dagen!

Jag började iallafall dagen med att inviga årets första cykeltur, jag följde med mamma och lillebror på en 4,5 km lång(kort?) tur och gud vad härligt det var eller ja iallafall när vi cyklade hemifrån. På hemvägen var det uppförsbacke och motvind hela vägen men jag försökt ändå hålla tempot uppe. Långa cykelturer lär det bli fler av i vår kan jag lova!

När jag kom hem satte jag verkligen mig själv på prov, jag bakade cupcakes till familjen utan att smaka eller äta en enda. Det ni! Gissa om jag är stolt? Det var inte lätt men jag älskar ju att baka. Och ja, jag vet att men kan baka nyttiga grejor utan socker och blabla men det är faktiskt inte lika kul, det är liksom inte på riktigt,haha.

Proteinpasta

För en stund sedan åkte Madeleine hem, vi har haft melodifestivalmys med hemma gjord pasta. Pastan gjorde vi efter ett recept jag hittade på http://smaljeansen.blogspot.com/ dock blev det en liten ändring i receptet då vi inte hittade fiberhusk på affären så pastan blev inte riktigt lika nyttig och bra men den smakade helt ok. Jag kommer absolut göra pasta igen men då med fiberhusk som inte innehåller några kolhydrater.

Här är receptet om någon är sugen på att testa pastan:

4 ägg
125g färskost
1/2 dl fiberhusk (vi tog grov mjölmix från finax)

Sätt ugnen på 150 grader,blanda sedan alla ingredienser till en gämn smet. Häll smeten på en papperklädd plåt och in i ugnen i ca 10 min. Ta ut plåten och låt den svalna, skär sedan tunna strimlor med hjälp av en pizzaslicer(funkar såklart med en vanlig kniv) och tada rado att äta.

Vi åt pastan tillsammans med kyckligen stekt med bacon,soltorkade tomater och soya och lite pesto. Riktigt gott var det!

Promenad med hunden

Japp, det blev en promenad dock inte på en mil och något solsken var det inte heller. Men jag fick till en runda på 6,6 km. Jag tog med mig vovven på promenaden så det blev inget fartrekord om man säger så, men tackvare henne blev promenaden 2 km längre. Jag bestämde mig nämligen för att vara lite snäll och låte henne gå lös de sista 500m men då drog lilla vovven till grannen 1 km bort så det var bara att gå tillbaka. Men som sagt fick jag lite extra motion.

Joggade en liten bit när jag insåg att hunden var borta

2012-03-10

God Morgon på er!
I morse när jag vaknade var det helt grått ute men nu börjar faktiskt solen titta fram så det blir nog en promenad lite senare. Jag funderar på att ta en runda på ca 1mil men vi får se hur det blir, jag ska nämligen åka till affären jag ska praoa i v.16-17 och prata lite men jag vet inte hur lång tid det tar.
Men men jag har iallafall börjat dagen med en god smoothie gjord på gårdagens fruktsallad och till det blev det en skål med mini Keso.

Ha en bra dag!/Moa

Better Bodies

Jag är grymt sugen på att beställa hem lite tränings kläder från Better Bodies. De har ju ruskigt snygga kläder till rimliga priser.

Detta är mina favoriter:

Fredagsmys<3

Jag vet att det har blivit mycket matinlägg nu men eftersom jag fortfarande är sjuk och inte tränar så har jag inte så mycket annat att skriva om.

Men detta var iallafall mitt fredagsmys!

Hemma gjord hamburgare med hemma gjord hamburgedressing. Super gott, det ända minuset var väl brödet men det var det som fanns hemma.

Till efterrätt blev det fruktsallad med lätt kesella+funlight

Kram Moa

En bra början på dagen!

God Morgon, Hoppas ni sovit gott. För det har jag! Jag har precis ätit "fiberrik havregrynsgröt" första gången jag testar, och jag känner inte mycket skillnad från vanligt havregryn, så det är absolut något jag kommer att fortsätta med. Till gröten blandar jag i lite linfrön, linfrön är mycket rikt på bra fetter och protein! Och en äggvita på sidan som bara innehåller protein och vitaminer/mineraler. Linfrönen ser dock inte alls goda ut på bilden. Energi för dagen, By Madde!

2012-03-09

God Morgon!
Jag har precis börjat dagen med en god smoothie gjord på jordgubbar,kiwi och lättkesella.
När jag skrivit klart detta inlägg tänkte jag faktiskt stretcha lite, jag har blivit så otroligt stel att det nästan är pinsamt! Så det är absolut något jag måste ta tag i.

Xoxo Moa

Eriks steakhouse

Det blev ett hårt pass med skidor i många uppförsbackar! Sen åkte vi ut med skotrarna i det soliga vädret, Helt otroligt fint högre upp i bergen. Toppen dag! Vi avslutar dagen med middag på "Eriks steakhouse" En jättemysig restaurang med världen godaste mat. Njuter! Kram Madeleine

Osminkad glad tjej! :)

Inspiration-Running

Mmm...mums

Detta blev min mumsiga (tidiga)middag!

Det är Keldas färdiga thaisoppa som jag gjorde lite mer proteinrik med en örtkryddad kyckling filé. Soppan är verkligen att rekomendera!

ser tyvärr inte lika god ut på bilden

Kram Moa

Torsdag 08:35

Hej mina vänner! Nu sitter jag och äter havregrynsgröt mums! Sen ska vi iu i skidspåret. Det blir en 8 km runda :) Sen ska vi åka skoter också, Bästa!!

Men innan jag drar måste jag tipsa om en jättebra app (i appstore endast dock) Det är en app som Reebok gjort som heter ''The promise keeper'' Jag har nyligen laddat ner den och jag tycker den verkar peppande! Värt att prova. En app för dig som har svårt att komma ut och springa. Här är Reeboks egna ord om appen.

''The only running app that will actually make you go out and run. By using good old fashioned peer pressure. Happy promising!''

Kram Madeleine.

Fjällen!

Jag har vart i fjällen i 3 dagar nu. Dagarna har varit full av skidåkning (längd) och långa promenader. Älskar det här! Blir som ett litet träningsläger när jag och min familj åker hit. Tidiga morgnar ut i skidspåret riktigt bra träning. Dessutom är det ju extremt kul också :) Nu ska vi basta sen ska vi mysa framför en film med fruktsallad. (min familj har nämligen blivit nyttig, Härligt!) Ha en fortsatt bra dag! Kram Madeleine.

Tips

Måste verkligen tipsa om dessa super goda havre flakes från Axa. Dem är riktigt knapriga och väldigt mätt på dem, perfekta som mellanmål eller tv mys. De innehåller ordenligt med fullkorn och fibrer dock kunde man önska att de innehöll lite mindre socker men dem är inte dränkta i socker om man säger så.

Sockerfritt var det här!

Tänkte skriva lite om min sockerfria period jag har på börjat nu.

Jag kan börja med att berätta att perioden startade idag(3/5) och kommer avslutas den sista mars, sen kommer jag fortsätta ha sådana perioder ibland. Jag kommer dock inte vara jättepetig om det skulle vara någon produkt som innehåller några gram socker eftersom det annars blir det väldigt mycket som jag får välja bort.

Anledningen till att jag ska skippa socker är att jag känner att jag har ett "sockerberoende" som jag inte är so förtjust i. Socker är något som jag(och många andra) har lätt för att tillsätta i det mesta, det blir lite socker i tet lite i filen osv och i slutändan blir det en hel del socker.

Dessa 26 dagar kommer inte bli lätta men för att göra dem lättare har jag en kalender uppspikad i mitt rum där jag kryssar för varje sockerfri dag på så sätt blir jag mer peppad och mottiverad. Jag har också lovat mig själv en belöning när jag klarat denna period och det är en prenumeration på någon av tidningarna iForm och Topp Hälsa.

Min kalender

Kram Moa!

Vårväder

Härlig promenad hem från bussen!
Moa

Tillbaka

Nu är jag tillbaka!!
Jag har hostat och haft feber hela veckan men nu är jag på bättringsvägen. Men någon träning har det så klart inte blivit och nästa vecka kommer det nog heller inte bli någon träning inget mer avancerat än promenad iallafall eftersom jag fortfarande hostar :( Fy jag vill ju verkligen träna men det är lika bra att ta det lungt när jag inte är helt frisk!

Men imorgon börjar allafall min socker fria period. Hela mars ska knappt äta något socker, alltså inte vanligt godis förbud utan jag ska inte äta yoghurt, dricka saft eller något som innehåller socker. Jag kommer skriva ett lite längre inlägg om det senare.

Nu ska jag äta middag!

Snart får jag springa på min kära grusväg igen